Dag 31, vrijdag 14 juni 2019

14 juni 2019 - Ureterp, Nederland

We zijn thuis! En we zijn blij om toch weer thuis te zijn. Wat een heerlijk gevoel het bankstel, de stoelen, je eigen wc’tje, je eigen douche. Om 09.45 uur hebben de camping in Valkenburg aan de Geul verlaten, onder meename van wat broodjes. Volgens Tommy hebben we 311 km te gaan, dat moet te doen zijn. We hebben nu ook wel zin in om naar huis te gaan. Toch valt die laatste etappe wat tegen. We hebben de afgelopen weken de nodige kilometers afgelegd, vrijwel geen files gehad, het verkeer liep altijd wel goed door. Het was opvallend rustig zelfs op de Franse tolwegen. Maar je bent koud in Nederland en de ellende begint alweer. Bij Venray in de file, bij Arnhem in de file, dus het schiet niet op. Op de stukken dat je dan wel vooruit kan, loop je tegen een zee van vrachtauto’s aan, waarbij sommigen de 90 km niet te boven gaan. Dan de vrachtauto’s die weer vrachtauto’s gaan inhalen, en jou dus ook wanneer je netjes er achteraan sukkelt. Maar goed om 13.45 uur zijn we weer gezond en blij aangekomen op ons vertrouwde woonadres. Onze buurvrouw Janke komt net met haar auto van haar oprit afrijden en moet ons eerst even hartelijk begroeten. Fijn haar weer te zien, dat vindt zij ook. Vervolgens de caravan op de oprit gezet, snel op de pootjes en aan het stroom. Dan eerst even een bakje koffie, want daarna kan het grote uitladen beginnen. Ondanks het feit dat we onderweg het nodige hebben gewassen, wordt alle kleding en handdoeken veroordeeld tot een verplichte wasbeurt. De hele caravan gaat leeg, voorlopig staat alles in kratten in de garage, het heeft wat weg van een voorsorteercentrum van PostNL wel! Wanneer de wasmachine om het hoekje zou kunnen, zal deze met smart verlangen naar rusttijd van de afgelopen weken. Maar hij doet zijn werk, de eerste wassen heeft Joke al gedraaid. We zijn weer thuis en we weten al niet beter, 31 dagen geleefd in een caravan en straks je eigen bed in! Het was een mooie reis.

We willen de kennissen en familie bedanken dat elke dag ons verhaaltje gelezen met de leuke reacties, we bedanken Rolf Jant en Jelke dat ze 5 weken op Dribbel hebben willen passen, we bedanken onze lieve buren Janke en Anton dat ze zo goed op ons huis hebben gepast en de vogels en het gras hebben bijgehouden, we bedanken Arie en Thea dat ze ons in de verleiding hebben gebracht ons voor deze reis in te schrijven, we bedanken Henk en Fieny dat zij met zo’n korte voorbereiding de reis op een uitstekende wijze hebben begeleid, we bedanken onze reisgenoten dat ze als groep er een leuke reis van hebben maken, we bedanken verder iedereen, die we misschien nog vergeten zijn. Joke&Robopreis! Is niet meer..........

1. Gerrit en Ellen:
    Tot de volgende keer
  2. Jan en maaike.:
    15 juni 2019
    Mooi dat jullie weer goed zijn aangekomen. Tot gauw ...eerst maar lekker even bij komen .
  3. Alie en Anne:
    15 juni 2019
    Welkom thuis lieve buurtjes!! Lekker nagenieten.
  4. Truus:
    Welkom thuis
  5. Ina:
    Nu weer van het Friese land genieten 🌤😁
  6. Arie De Vries:
    Rob en Joke,
    Bedankt voor jullie mooie reisverhalen, we hebben ervan genoten.
    Nu genieten van het natte Friesland.
    Een groet vanuit Goutum.
  7. Henny:
    15 juni 2019
    Rob en joke fijn dat jullie weer heel thuis zijn en jullie bedankt voor iedere dag zo'n leuk verslag . kan bijna zeggen dat ik ook in Italië en Frankrijk geweest ben !!! 💋
  8. Sylvia van Spronsen Wenkenbach:
    15 juni 2019
    Fijn dat jullie thuis zijn. En wat lief dat er zo veel mensen om jullie heen zijn die deze reis voor jullie hebben mogelijk gemaakt. 💞
  9. Tim:
    15 juni 2019
    Fijn en veilig thuis, mooie reis!
  10. Janke:
    16 juni 2019
    Fijn dat jullie er weer zijn 😘😘