Dag 20, maandag 3 juni 2019

3 juni 2019 - Roquebrune-sur-Argens, Frankrijk

Vandaag een rustdag, het is lekker warm. Menig reisgenoot heeft inmiddels al aan de caravan gestaan om welgemeend te vragen hoe het Joke gaat. Iedereen is even aardig en meelevend. Het gaat gelukkig weer goed met Joke. Ik heb een baguette met 2 croissants gehaald en we hebben rustig zitten eten. Voor zover ik kan zien, zijn er in het winkeltje geen kranten meer te koop. Dat is niet meer van deze tijd. Nu moet je, om het wereldnieuws eigen te maken, voor het ontbijt eerst de krant ‘downloaden’.

Een camping wordt tegenwoordig geselecteerd op wel of geen wifi, geen wifi dan heeft de camping voor menigeen geen schijn van kans. Natuurlijk de ultieme rustzoeker uitgezonderd. Wij hebben ook graag wifi en doen er best moeite voor om het te krijgen. Er zijn variaties in de soorten wifi, bij sommige campings is het gratis, bij de ander heb je alleen wifi bij de receptie of kantine, of er zijn campings waar je tegen betaling een code en een wachtwoord krijgt, en dan nog weer het onderscheid voor 1, 2 of meerdere apparaten. En dan is er onderscheid tussen goede en slechte wifi, in die zin dat je geen wifi hebt wanneer de camping massaal het internet opgaat. Op de huidige camping, overigens een hele mooie camping, goed en schoon sanitair met een heerlijk zwembad, valt onder de categorie ‘slechte wifi’. Vermoedelijk zijn er veel vaste plaatsen met een internet versterker op hun dak, dan wordt eea snel overbelast. Maar wij klagen niet, ik moet af en toe wel mijn verhaaltje kwijt, dus het internet activeren gedurende de daluren.

Over deze camping gesproken, het inderdaad een hele mooie camping, met prima faciliteiten, alleen er hangt geen toilet papier in de wc’s. Dus moeten we ouderwets, wanneer we het toilet opzoeken met het rolletje onder de arm, of eerst de helft van de rol om je handen wikkelen en in je zak stoppen. Dat laatste lijkt mij voor een camping niet handig, kan snel tot verstoppingen leiden. Want wat doe je met de rest? Juist gewoon meespoelen! En wie weet, gebruiken sommige campinggasten gewoon een stuk krant? Dat leidt direct tot verstoppingen. Mogelijk dat ze hier geen kranten meer verkopen...

Ik ben even naar het zwembad geweest, Joke durft het nog niet aan. Ze blijft liever even bij de caravan, ze zit woordjes te maken tav Wordfeud. Het is goed toeven bij onze schaduwrijke plekje. Joke voelt zich gewoon goed, houden zo en in de schaduw blijven.

Om 16.00 uur is het jeu de boules tijd! Er is op de camping een heuse jeu de boules baan aangelegd, compleet  met halogeen kunstverlichting. Het is om dit tijdstip vaste prik dat er door de gasten een partijtje wordt gespeeld. Kees, Helmi, Jean en ik melden ons ook bij de organisatie. Door middel van een lootje trekken worden we aan een partner gekoppeld, er zijn 24 deelnemers, en zijn tweeën nemen we het op tegen een ander koppel. Ik speel samen met ene ‘Harry’ en we winnen onze partij met gemak, 13-2. We moeten vervolgens tegen de hoogste winnaar, en we winnen met 13-3. Dat laatste koppel vinden, ondanks het maar een spelletje is, het verlies minder geslaagd.

We hebben lekker zitten eten, gebakken aardappeltjes met worteltjes en doperwtjes en een tartaartje erbij. Joke doet de afwas, ik ben vrijgesteld.

Kees haalt ons op voor een spelletje CUBB, even gooien en smijten met de stokken en blokken, dan is het tijd om rond de caravan orde op zaken te stellen. Joke heeft de caravan aan de binnenkant al rijklaar gemaakt. Want we gaan weer verkassen!

1. Ina:
    3 juni 2019
    Lekker rustig dagje begrijp ik. Echt vakantie, beetje spelletjes spelen en makkelijk eten 👍👍
    Goede rit morgen.
  2. Henny:
    3 juni 2019
    Van dat wc papier is erg herkenbaar 😂😂fijn dat het weer een beetje beter met joke gaat .Lekker rustige dagje geweest!. Voor morgen een goede reis en veilige kilometers . Groetjes René en Henny 😍
  3. Jan en maaike.:
    4 juni 2019
    Mooi dat je weer opgeknapt bent Joke.en voor morgen een goede reis .groetjes j en m.
  4. Alie en Anne:
    4 juni 2019
    Toch jeu de boules Rob! Gefeliciteerd!
  5. Gerrit en Ellen:
    4 juni 2019
    Ja toch jeu de boules het moest er ook een keer van komen toch dat hoort erbij en nu helemaal in Frankrijk.
    En altijd weer van die slechte verliezers lachen zeg.
    Goede reisdag en hopen dat de WiFi het op de. Olgende camping weer beter doet.
  6. Tim:
    4 juni 2019
    Fijn dat beter gaat met joke, wordt al een echt boek zo bij elkaar. Mooi verhaal