Dag 29, woensdag 12 juni 2019

12 juni 2019 - Peigney, Frankrijk

We staan op punt om te vertrekken. Allen hartstikke bedankt voor jullie leuke reacties, ook wij hebben hier van genoten! En....het is droog! Tot ziens Rob en Joke.

Ik kan het toch niet laten. Op de camping waar we nu zijn is de wifi prima, wel bij het restaurant met een wit wijntje in afwachting van onze mosselmaaltijd. We zijn vanmorgen om 09.15 uur vertrokken. We hebben met de buren afgesproken op een camping in de buurt van Dijon samen te komen, maar helaas wat file en het feit dat we daarna lekker hebben kunnen opschieten is ons plan toch iets gewijzigd. Omstreeks 13.15 uur hebben we een Air parkeerplaats opgezocht en zijn we op ons gemakje het des morgens aangekochte brood verorberd.  Ter plekke even gekeken naar een volgende camping, de camping die Martin had uitgekozen, kunnen we niet eten. Volgens mij zijn we daar inmiddels ook al voorbij, het schiet lekker op. De tolweg is een uitkomst, maar ook een aanslag op de portemonnaie. Het gaat van kaartje erin, creditkaart erin, floep, weer een x-bedrag lichter. Het uitmikken om goed voor die automaat te komen is een hele kunst, vind ik. Door met de caravan spiegels net langs de automaat te gaan, kan ik het kaartje en de creditkaart mooi aanbieden. Maar de Kuga piept wel aan alle kanten, ze ziet de slagboom iedere keer als een gevaarlijk object, en geeft met een  oorverdovend lawaai te kennen dat dat ding naar boven moet. En dan een goede keuze maken uit het juiste poortje, is een kunst op zich. Maar alles komt goed, we zitten nu op camping Hautoreille in Bannes. We zijn eerst van plan om naar een camping in Tool te rijden, maar dat was nog 140 km verder. Dus Joke duikt snel het boekje in en heeft de camping in Bannes gevonden. Echt een ontspannen camping, je mag zelf weten waar je je caravan neerzet. Een aanrader als doorgangscamping, € 20,60 met een  brood en twee croissantjes. Geweldig toch? Morgen misschien een nachtje in Luxemburg en dan naar huis! Of niet, we zien wel. De mosselen smaken heerlijk, gaan we zo aan ons toetje beginnen. Dan weer naar de caravan, op tijd naar bed en dan morgen weer verder! Wanneer we thuis zijn zullen we de reis nog eens evalueren. Een ding is zeker, het was een prachtige reis, met prachtige excursies. Het is nu 19.00 uur en we kunnen nog steeds buitenzitten. Doei!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alie en Anne:
    12 juni 2019
    Super Rob en Joke. Fijn dat de reis is geweest wat je ervan hebt verwacht. Misschien nog wel meer. Goeie reis verder!
  2. Anton Braam:
    12 juni 2019
    Geweldig dat jullie nog steeds zo genieten, zelfs van de laatste dagen van deze reis
    Maar ik moet eerlijk bekennen dat we het niet erg vinden dat jullie zo langzamerhand weer richting Friesland gaan
    Zie we jullie wel een dezer dagen
  3. Henny:
    12 juni 2019
    Leuk dat je nog door gaat met het verslag! En voor morgen weer een goede reis 😍!!