Dag 18, zaterdag 1 juni 2019

1 juni 2019 - Roquebrune-sur-Argens, Frankrijk

Zo, een nieuwe maand die we op een zeer rustige wijze zijn begonnen. We hebben vrij vandaag, er zijn wat suggesties om ergens heen te gaan, maar de meesten blijven toch liever op de camping. De stapels vuile kleren hebben zich opgestapeld, dus wasdag vandaag. We hebben genoeg kleding, maar eens komt toch de bodem in zicht. We hadden wel wat kleine wasjes gedaan, maar nu begint het grote werk. We hebben bewust gewacht tot deze camping, omdat de faciliteiten goed zijn. Dus ook al het beddengoed moet eraan geloven, twee wasmachines van 8 kilo vol, draait op volle toeren. Inmiddels had ik 20 meter waslijn tussen de bomen gedrapeerd, maar ondanks een wasrekje, hebben we ruimte te kort. Maar Joke weet er toch wel raad mee, en binnen enkele uren ligt alles weer netjes in de kastjes. Verder hebben niets gedaan, gelezen en geluierd. Wat zijn wij blij dat we onder de bomen staan en we zowel de zon als de schaduw kunnen opzoeken. Want het wordt heet in de middag, heerlijk! We moeten nog even boodschappen doen en tanken, maar dat hebben we heel snel gedaan, want buiten op het asfalt is het behoorlijk heet. In de avond het barbecuetje aangestoken, Joke frisse sla met vruchten gemaakt, hier en daar wat met de buren gesproken, even bij de voetbal gekeken, maar dat boeit niet. Straks een beetje op tijd naar bed, morgenochtend is het om 08.00 uur weer verzamelen en gaan we een mooie rit maken!